مجله اینترنتی سیمرغ پلاس


معرفی بازی های سال 2018


برترین ها - ترجمه از حمید گنجی: در سال 2017 شاهد بودیم که بازی‌های خوب زیادی روانه بازار شد. از رزیدنت اویل 7 گرفته تا Horizon Zero Dawn و Call of Duty: WWII. سال گذشته یک سال بسیار موفق و غنی برای صنعت بازی‌های ویدئویی بود، اما اکنون ما در سال 2018 قرار داریم و در این سال نیز قطعا بازی‌های ویدئویی جدید و بهتری نیز روانه بازار می‌شود. در این مقاله از مجله برترین‌ها قصد داریم نگاهی داشته باشیم به 20 بازی برتری که در سال 2018 بیاندازیم که برخی روانه بازار شده و برخی دیگر نیز تا انتهای سال وارد بازار خواهند شد. تا پایان با ما همراه باشید.
 
Lost Sphear
 
23 ژانویه
 
 20 بازی برتری که در سال 2018 روانه بازار می‌شوند

شرکت Tokyo RPG Factory به تازگی بازی جدیدی با نام Lost Sphear را توسعه داده است. شما در این بازی در نقش یک کاناتا و با کمک دو دوست خود، باید تلاش کنید تا مانع از از بین رفتن زادگاه‌تان توسط مه سفید شوید. این بازی در روز 23 ژانویه برای دستگاه‌های نینتندو سوئیچ، پلی استیشن 4 و PC منتشر می‌شود.
 

نقد بررسی کامل فیلم کارکثیف


کافه سینما-محسن شرف‌الدین
1- هم صدایی اهالی رسانه و سینماگران در عدم رضایت از تغییرات جشنواره فجر سی و ششم در نحوه و شکل برگزاری نهایتا به جایی نرسید و مرغ تک پای سینمای ایران کار خود را کرد. نتیجه گیری عجولانه مسئولان، در باب کم اهمیت تر کردن جشنواره، یا بهتر بگوییم، ترفندی زیرکانه برای کوچک تر کردن مهمترین اتفاق فرهنگی کشور، به بهانه صرفه جویی ومحدودیت های موجود، مسئله ای است که باید ریشه یابی شود. این می تواند بدعتی باشد در به نتیجه رساندن تصمیمات خلق الساعه و بدون پشتوانه فکری و منطقی. بدون توجه به سی و شش ساله شدن یک سیمرغ بالغ. بدون توجه به اینکه هر ساله کاری می کنیم که این سیمرغ بی نوا، به جای رسیدن به سن بلوغ و تکامل و بهره وری، دائما بمیرد و در آتش مدیری جدید دوباره متولد شود. با سرو شکلی بیریخت تر. قد و قامتی کوتاه تر. حواسی پرت تر و محتاج تر و دست دراز تر از همیشه.

وقتی صحبت از نقد یک فیلم در میان باشد، باید و نباید های فرمی و محتوایی اثر مورد بحث قرار می گیرد. برای بررسی و ارزشیابی سی و ششمین دوره جشنواره فجر هم باید از همین راه وارد شد. همانطور که در طول دو هفته گذشته بارها گفته شده، شکل برگزاری این دورۀ جشنواره ایرادات اساسی و پایه ای دارد. در مبدا و مبنای تصمیم، کار و انتخابی اشتباه صورت گرفته و حالا اگر این کار اشتباه به بهترین شکل ممکن هم اجرا شود در اصل مسئله تغییری ایجاد نخواهد کرد. نتیجه این جداسازی و کوچک سازی سینمای ایران، تحلیل رفتن کلیت جشنواره بود و حالا بحث در مورد کیفیت پذیرایی یا حمل و نقل تنها فرافکنی و گمراهی است.

این تصمیم ریشه هایی دارد که مبدا آن می تواند عاقبت اندیشی و محافظه کاری خطرناکی بوده باشد. می تواند سیاست زدگی و یا خود کامگی گروهی باشد. می تواند کوتاه تر کردن دست هنر و فرهنگ از اقتصاد و اعتقاد یک سرزمین باشد. بحث در مورد جابجایی از برج میلاد به پردیس ملت و باغ کتاب، فقط در مورد مصاحبه گرفتن از هنرمندان و راحتی رفت و آمد و جای شیک تر و تمیزتر  نیست. خطری که سینمای ایران را تهدید می کند، کوچک شدن ارزش و اعتبار سینماست. به کنج بردن وضربه نهایی را زدن کار راحتی است. علاقه مندان به ورزش بوکس این را خوب می دانند.

2- اعلام نامزدهای سیمرغ بلورین به تنهایی گویایی سطح کیفی جشنواره سی و ششم بود. هر توضیح بیشتری اضافه است و بی مورد. پایین آمدن تعداد فیلم های به نمایش درآمده دراین دوره از جشنواره فجر، نتیجه گیری درباره کیفیت هنری و سینمایی آن را به کاری راحت تبدیل کرد. در نهایت ما به تعدادی فیلم می رسیم که قصد دارند از ارزش ها دفاع کنند، تعداد انگشت شمارتری فیلم هنری! و جشنواره پسند(از نوع برون مرزی) هست،  چندتایی عهده دار پر کردن سبد سینمایی هستند و تعدادی هم نقش امیدوار نگاه داشتن مخاطبان پیگیر سینما را  بازی می کنند. نکته مهم اما عدم نتیجه گیری قطعی درباره شرایط سینما در یکسال آینده خواهد بود. هیچ تصویر روشنی درکار نیست. شاید برای اولین دوره در تاریخ جشنواره فجر است که فیلم های کنجکاوی برانگیز بیرون مانده، تعداد بیشتری از آثار مهم داخل جشنواره را تشکیل می دهند. نه میتوان از پیشتازان گیشه اطلاعی به دست آمورد و نه حتی از سردمداران سینمایی در یک سال آینده. نه تصویر روشنی از شرایط و حد و اندازه فیلمسازان جوان ارائه شده و نه از میزان اعتبار سینماگران پر تجربه سینمای ایران. حکایت عجیبی است. بیخود نیست که آخرین فیلم داستانی جشنواره امسال، آن هم به حکم قرعه، "کار کثیف" نام داشت

صحنه های همجنس بازی در فیلم عرق سرد سهیل بیرقی


پرویز جاهد در بخشی از نقدش در روزنامه ایران، درباره فیلم عرق سرد نوشت:  «عرق سرد»، جز در برخی لحظه ها، از احساساتی گری و ملودرام شدن غلیظ می پرهیزد. نقد فیلمساز به ریاکاری مجریان صدا و سیما و ماموران حراست فدراسیون فوتبال نیز جدی و غیرشعاری است. بازی ها بویژه بازی باران کوثری و امیر جدیدی در نقش افروز و یاسر قابل توجه است. اما مشکل اصلی این فیلم در شخصیت پردازی آن است. تماشاگر، شناخت کافی از شخصیت یاسر و افروز و علت دعوا و متارکه یک ساله آنها ندارد، هرچند بر اساس نشانه ها و کدهای پنهان و غیر مستقیمی که در فیلم هست می توان حدس زد که مشکل این زن و شوهر، مالی و اقتصادی یا فرهنگی نیست بلکه احتمالاً ریشه جنسی دارد و به رابطه همجنس خواهانه افروز و دوست فوتبالیستش مربوط است. حتی در دادگاه نیز در مقابل قاضی ای که به سبک جدایی نادر از سیمین فرهادی، تصویرش دیده نمی شود، علت اصلی اختلاف زناشویی یاسر و افروز در گذشته مشخص نمی شود. به علاوه شخصیت ها سیاه و سفید و یک بعدی اند.


تمام جنجال های فیلم لاتاری محمد حسین مهدویان


لاتاری یکی از پرسروصداترین فیلم‌های جشنواره است. فیلمی اجتماعی که از همان اولین روزها، با مشکلاتی که زمان صدور پروانه نمایش این فیلم پیش آمد و جمال شورجه به نیابت از اعضای شورا عنوان داشت که قصدشان حمایت از مهدویان و ممانعت از درغلطیدن این سینماگر ارزشی به دامان سینمای روشنفکرانه است؛ جنجالی جلوه کرد و بعد هم با اعتراض سوسنگردی‌ها و مسائلی از این دست که پاسخگویی محمدحسین مهدویان را موجب شد، این جنجال‌ها را ادامه داد.

 
ماجرای یک فیلم جنجالی 
 

فیلم لاتاری محمد حسین مهدویان توقیف شد


وب سایت خبر فوری: برخی از منابع آگاه از توقیف احتمالی فیلم سینمایی لاتاری ساخته محمد حسین مهدویان خبر داده اند.

برخی منابع آگاه مدعی شدند: فیلم جدید مهدویان که یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های جشنواره فیلم فجر بوده به دلیل فشارهای سیاسی پس‌ از جشنواره فرصت اکران نخواهد داشت و برای همیشه توقیف می‌شود.
 
زمزمه توقیف همیشگی لاتاری 

شنیده می‌شود این تصمیم پس از اعلام برنامه هفت در خصوص تروریست بودن ایرانیان در این فیلم و با فشار سیاسی و به بهانه به خطر افتادن امنیت ملی رخ می‌دهد.
 
پیش از این نیز در رسانه ها مطرح شده که وزارت خارجه اقداماتی را در جهت اخلال در فیلمبرداری فیلم در خارج کشور به عمل آورده است.

گفتنی است که این فیلم در مرحله صدور پروانه ساخت نیز با مشکلات فراوان روبرو شده بود.

معرفی کامل فیلم دو طبقه روی پیلوت با بازی الناز شاکر دوست


روزنامه بانی فیلم: فیلم سینمایی «دو طبقه روی پیلوت» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان با دریافت پروانه ساخت وارد مرحله پیش تولید شده است.

 «دو طبقه روی پیلوت» عنوان فیلم سینمایی جدید ابراهیم ابراهیمیان است که پروانه ساخت آن به تازگی از سوی وزارت ارشاد صادر شده و در حال حاضر فیلم در مرحله پیش تولید قرار دارد.

گروه تولید این فیلم این روزها مشغول انتخاب عوامل پشت دوربین، لوکیشن ها و بازیگران هستند و فیلمبرداری نیز قرار است تا یک ماه آینده آغاز شود.
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan